Ιταλοελληνικοί κροταλίες!

Posted by kosser 21/03/2017 0 Comment(s)

Το προσωνύμιο που απέκτησαν; "Κροταλίες".  Ο λόγος; Το χαρακτηριστικό κροτάλισμα των διωστήρων.  

Οι Σιδηρόδρομοι του Ελληνικού Κράτους ΣΕΚ απέκτησαν το 1947 27 μηχανές (Θγ 521 έως 537 και Θγ 551 έως 560) ενώ το 1959 αποκτήθηκαν επιπλέον 25 ατμομηχανές από τους Ιταλικούς Σιδηρόδρομους (Θγ 571 έως 595).  Η μηχανή κλάσης S160 είναι μία ατμομηχανή με διάταξη 2-8-0 που σχεδιάστηκε από τον Αμερικανικό Στρατό για χρήση στην Ευρώπη κατά τη διάρκεια του 2ου Π.Π.

Το HMC προτείνει...
HMC recommends ...
View this email in your browser

... και μια Ιταλίδα στην Κυψέλη! 
H ατμομηχανή Θγ στην ιταλική της έκδοση από τη Roco για το σύστημα Marklin!

 

Το προσωνύμιο που απέκτησαν; "Κροταλίες".  Ο λόγος; Το χαρακτηριστικό κροτάλισμα των διωστήρων.  

Οι Σιδηρόδρομοι του Ελληνικού Κράτους ΣΕΚ απέκτησαν το 1947 27 μηχανές (Θγ 521 έως 537 και Θγ 551 έως 560) ενώ το 1959 αποκτήθηκαν επιπλέον 25 ατμομηχανές από τους Ιταλικούς Σιδηρόδρομους (Θγ 571 έως 595).  Η μηχανή κλάσης S160 είναι μία ατμομηχανή με διάταξη 2-8-0 που σχεδιάστηκε από τον Αμερικανικό Στρατό για χρήση στην Ευρώπη κατά τη διάρκεια του 2ου Π.Π.
Για να καταστεί δυνατή η γενική χρήση της μηχανής, ελήφθησαν υπόψη στην κατασκευή οι μικρότερες δυνατές διαστάσεις, που εξασφάλιζαν τη χρήση της ακόμη και στη Μ.Βρετανία.  Για το λόγο αυτό διέθεταν σχετικά μικρή καμπίνα μηχανοδηγού, γεγονός που δεν επέτρεπε ικανοποιητικές συνθήκες εργασίας.  Οι μηχανές αυτές με ισχύ 1200 hp και υπηρεσιακή ταχύτητα περίπου 75 km/h κατασκευάστηκαν από τρεις εταιρείες, τις AlcoBaldwin και Lima. Αυτοί οι κροταλίες ξεκίνησαν να φτάνουν στην Ευρώπη μετά τη συμμαχική απόβαση στη Νορμανδία στις 6 Ιουνίου 1944.  Τουλάχιστον 18 ατμομηχανές βυθίστηκαν μαζί με τα πλοία που τις μετέφεραν κατά το διάπλου του Ατλαντικού Ωκεανού και από τότε "αναπαύονται" στο βυθό του ωκεανού.  Μετά τον 2ο Π.Π. οι μηχανές συνέχισαν να προσφέρουν υπηρεσίες σε πολλές χώρες της Ευρώπης.  Οι Ιταλικοί Σιδηρόδρομοι (FS), παρέλαβαν 248 μηχανές αυτής της κλάσης και τις μετονόμασαν σε κλάση 736.  Οι "κροταλίες" αυτοί είχαν προηγουμένως χρησιμοποιηθεί στις πολεμικές επιχειρήσεις των Συμμάχων στη Βόρειο Αφρική.  Όλες οι μηχανές σειράς 736 εκτός από 8 εφοδιάστηκαν από τους Ιταλικούς Σιδηρόδρομους με σύστημα καύσης πετρελαίου.  Μικρός αριθμός των μηχανών της κλάσης S 160 διατηρήθηκε στις Η.Π.Α.  Μετά το τέλος του 2ου Π.Π. μερικές από τις μηχανές επέστρεψαν στις Η.Π.Α. όπου συνέχισαν να "εργάζονται" μέχρι το 1955.  Μερικές επίσης στάλθηκαν στο Σιδηρόδρομο της Αλάσκα.  Ήδη από το 2016 ένας κροταλίας επισκευάσθηκε και ξαναλειτουργεί στην Αλάσκα για χρήση σε εκδρομικούς συρμούς.  Σήμερα οι εναπομείνασες S160 βρίσκονται στην Ιταλία, Ουγγαρία, Πολωνία, Μ.Βρετανία και ...βεβαίως και στην Ελλάδα στα διάσπαρτα ανά το σιδηροδρομικό δίκτυο "κοιμητήρια τροχαίου υλικού".
Η ατμομηχανή Θγ χρησιμοποιήθηκε μέχρι σχεδόν και τα τέλη της δεκαετίας του 1970 ως επικεφαλής επιβατικών και εμπορευματικών συρμών.  Στο χαρακτηριστικό βίντεο της δεκαετίας του 1970 που μπορείτε να δείτε παρακάτω η Θγ εμφανίζεται επικεφαλής μεικτού συρμού στο τέλος του βίντεο.

Δείτε στο τέλος του βίντεο την Θγ επικεφαλής μεικτού συρμού, κατά πάσα πιθανότητα στο δρομολόγιο Θεσσαλονίκης-Σερρών τη δεκαετία του 1970
To HMC προσφέρει περιορισμένο αριθμό αυτής της ιστορικής, για την Ελληνική σιδηροδρομική ιστορία, μηχανής μεέκπτωση 15% έως και τις 31 Μαρτίου 2017 ή έως εξαντλήσεως των αποθεμάτων. 
Roco 78159 
ΝΕΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ 2017

Ατμομηχανή FS κλάσης 736.211 

Κλίμακα: H0    Εποχή: IΙΙ  
 


Πρωτότυπο: Ατμομηχανή κλάσης 736 των Ιταλικών Σιδηροδρόμων εποχής III. Εντελώς νέα κατασκευή της θρυλικής πολεμικής ατμομηχανής "Κροταλίας".  
Μοντέλο:  Πλούσιες λεπτομέρειες και πολλά εξαρτήματα.  Φώτα LΕD και ψηφιακός decoder ήχου.  Έκδοση AC κατάλληλη για σύστημα Marklin.   
 
 

HMC Price 505 €

Έως 31/3 με έκπτωση -15%

Μόνο 
429,99€
Οι "πολεμικοί κροταλίες" ετοιμάζονται να μεταφερθούν στην Ευρώπη μαζικά με την συμμαχική απόβαση στη Νορμανδία τον Ιούνιο του 1944.
LMR WD701 bei der Mid-Hants Railway
Ο παραμελημένος ελληνικός κροταλίας Θγ575 πωλήθηκε το 1985 στην Μ.Βρετανία και έκτοτε, πλήρως ανανεωμένος, κροταλίζει όπως στο βίντεο...
 
 
 
GSA HELLENIC MODELLING CENTER P.C. 
HELLENIC MÄRKLIN CLUB

120 Iraklitou Str.-15238 Halandri- Hellas
Tel: +302110121992  Fax: +302110121993
Email: info@marklin.gr  URL: www.marklin.gr
Facebook: www.facebook.com/HMCHellenicMaerklinClub
TV Channel on YouTube:  GSA HMC