NL#4: Οι καινοτομίες για μοντελιστές στα HMC!

Posted by hmcadmin 16/11/2020 0 Comment(s)
NL#4: Οι καινοτομίες για μοντελιστές στα HMC!
Ανακαλύψτε τις μαγικές καινοτομίες των εταιρειών. Από λεπτομέρειες στο τροχαίο υλικό, σε αληθοφανείς κινήσεις στη μακέτα, μέχρι την άκρη της φαντασίας! Μπείτε στον κόσμο της υψηλής λεπτομέρειας μαζί με τη σειρά εβδομαδιαίων Newsletter από τα HMC!
Σε αυτές τις παρουσιάσεις αναλύουμε πληροφορίες και λεπτομέρειες για συγκεκριμένα θέματα σχετικά με τον σιδηροδρομικό μοντελισμό με κείμενα, βίντεο και φωτογραφίες. Στο τέλος θα μπορείτε να δείτε τις σελίδες των προϊόντων για να τα αποκτήσετε κι εσείς και να ζήσετε λεπτομερέστερα την εμπειρία του τραινομοντελισμού!
 
Αυτή την εβδομάδα:
  • DB BR 44: Ο ατμός σε μεγάλες διαστάσεις
  • Sommerfeldt: Η ηλεκτροκίνηση που μας αξίζει
  • Pantofixer: Παντογράφοι ψηλά!
 
DB Baureihe 44 - Μεγάλη δύναμη με ατμό
DB 044 508-0 στον Κεντρικό Σιδηροδρομικό Σταθμό του Essen
DB 044 508-0 στον Κεντρικό Σιδηροδρομικό Σταθμό του Essen
Οι μηχανές με τις οποίες θα ασχοληθούμε σήμερα είναι της σειράς 44 «Jumbo» και κατασκευάστηκαν αρχικά από τη γερμανική εταιρεία Borsig und Henschel. Οι πρώτες 10 ξεκίνησαν τις δοκιμές τους στο μακρινό 1926, η παραγωγή τους όμως συνέχισε το 1937, από όπου και έπειτα χρειαζόταν η μεγάλη τους δύναμη λόγω της ραγδαίας αύξησης εμπορικών δρομολογίων. Συνολικά κατασκευάστηκαν 1.989 μηχανές μέχρι το 1949, υπήρξαν όμως σημαντικές αλλαγές κατά τα χρόνια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, κατά τον οποίον κατασκευάζονταν οι BR 44 ÜK (Übergangskriegslokomotive). Αυτές ήταν βασισμένες στα σχέδια των BR 44, έχοντας όμως γερμανικές πρώτες ύλεςελάχιστο χρόνο κατασκευής και περιορισμένες λειτουργίες, όπου δεν ήταν απαραίτητες.
Η πετρελαιοκίνητη 043 (044) μπαίνει στο Rheine από τον βορρά, Πάσχα 1974
Η πετρελαιοκίνητη 043 (044) μπαίνει στο Rheine από τον βορρά, Πάσχα 1974
123 μηχανές μετατράπηκαν το 1958 ώστε να χρησιμοποιούν πετρέλαιο αντί για κάρβουνο για τη μετατροπή του νερού σε ατμό. Ο αριθμός τους άλλαξε από BR 44 σε BR 43. Το 1973 λόγω της παγκόσμιας κρίσης πετρελαίου οι 91 από αυτές μετατράπηκαν από τους Ανατολικογερμανικούς Σιδηροδρόμους (DR) ξανά για να χρησιμοποιούν κάρβουνο και επέστρεψαν στην αρχική τους αρίθμηση (BR 44). Οι υπόλοιπες 32 των Δυτικογερμανικών Σιδηροδρόμων (DB) αφέθηκαν σε αχρηστία, αφού δεν τους συνέφερε το κόστος μετατροπής.
Η 44 404 στον εορτασμό του εργοστασίου επισκευής του Offenburg, 08.07.1984
Η 44 404 στον εορτασμό του εργοστασίου επισκευής του Offenburg, 08.07.1984
Τεχνικά Χαρακτηριστικά Σειράς 44:
  • Pmax1.405 kW (κάρβουνο), 1.545 kW (πετρέλαιο)
  • Vmax80 km/(μπροστά), 50 km/h (πίσω)
  • Διάταξη τροχών: 2-10-0 (ένας κατευθυντήριος άξονας και πέντε κινητήριοι)
  • Βάρος: 110 t
  • Μήκος: 22.620 mm
  • Ύψος: 4.550 mm
  • Διάμετρος κινητήριων τροχών: 1.400 mm
  • Αριθμός κυλίνδρων: 3
  • Πίεση ατμολέβητα: 16 bar
DB 44 1486 στο παραδοσιακό μηχανοστάσιο του Staßfurt
DB 44 1486 στο παραδοσιακό μηχανοστάσιο του Staßfurt
Μηχανές ανά χώρα:
  • Δυτική Γερμανία: 1.242
  • Ανατολική Γερμανία: 335
  • Πολωνία: 67 (τύπος Ty4)
  • Τσεχία: 3
  • Αυστρία: 11 (9 επιστράφησαν στη Δ. Γερμανία το 1952)
  • Γαλλία: 15 (σειρά 150 X, μαζί με άλλες 226 που κατασκευάζονταν σε εργοστάσια)
  • Βέλγιο: 1 (επιστράφηκε στη Δ. Γερμανία το 1950 και στάλθηκε στη Γαλλία το 1952)
DB BR 44 Blueprint
Το 1932-1933 κατασκευάστηκαν δύο τετρακύλινδρες ατμομηχανές από την Henschel, των οποίων ο ατμολέβητας θα μπορούσε να αντέξει σε πιέσεις μέχρι 25 bar, αυξάνοντας έτσι την ελκτική δύναμή τους. Οι μηχανές Μ1 1004 και Μ1 1005 όπως λέγονταν στην αρχή, μετέπειτα 44 011 και 44 012 αντίστοιχα, παρά την βελτιωμένη απόδοσή τους, ήταν ακριβές στη συντήρηση, οπότε η 44 011 καταργήθηκε από τους Δυτικογερμανικούς Σιδηροδρόμους (DB), ενώ η 44 012 συντηρήθηκε από τους Ανατολικογερμανικούς Σιδηροδρόμους (DR) και χρησιμοποιούταν μέχρι και το 1977.
DB 044 014-9 στην πλάκα περιστροφής του Trier, Πάσχα 1972
DB 044 014-9 στην πλάκα περιστροφής του Trier, Πάσχα 1972
Στις 26 Οκτωβρίου 1977 η ατμομηχανή 043 903-4, έλκοντας τον συρμό 81453 με οχήματα βοήθειας συμβάντων, έκανε το τελευταίο δρομολόγιό της, το οποίο ήταν και το τελευταίο επίσημο δρομολόγιο με ατμό στη Γερμανία.
Η 44 0093 Öljumbo εν δράσει
 
Πάμε όμως στα μοντέλα της Märklin: τέσσερεις μηχανές, δύο με κάρβουνο και δύο με πετρέλαιο. Σε κάθε είδος υπάγεται μία μηχανή με απλό mfx αποκωδικοποιητή και μία με mfx+ με ήχους και World of Operation για ατέλειωτη διασκέδαση με τον προσομοιωτή στο Central Station 2/3!
DB BR 44 - Oil Version
044 1264 & 044 1746, Λειτουργία με  Πετρέλαιο
Model of the BR 44 on a double track, hauling coal wagons
DB BR 44 - Coal Version
044 1374 & 044 1667, Λειτουργία με Κάρβουνο
Model of the BR 44 at a siding by a factory
Closeup of the fireplace of the model BR 44
hmc2000
hmc2001
hmc2002
hmc2005
Η BR44 είναι για έναν ακόμη λόγο εμβληματική ατμομηχανή για την ιστορία της Märklin.  Ένα από τα ελάχιστα πρωτότυπα που διατηρούνται ακόμη κοσμεί από το 2018 τον περίβολο του ιστορικού εργοστασίου της Märklin στο Göppingen και αποτελεί πόλο έλξης και τέρψης των οφθαλμών!
 
Sommerfeldt - Αναβάθμιση ηλεκτροκίνησης
BR 111 in Layout with Catenary