NL#7: Οι καινοτομίες για μοντελιστές στα HMC!

Posted by hmcadmin 07/12/2020 0 Comment(s)
NL#7: Οι καινοτομίες για μοντελιστές στα HMC!
Ανακαλύψτε τις μαγικές καινοτομίες των εταιρειών. Από λεπτομέρειες στο τροχαίο υλικό, σε αληθοφανείς κινήσεις στη μακέτα, μέχρι την άκρη της φαντασίας! Μπείτε στον κόσμο της υψηλής λεπτομέρειας μαζί με τη σειρά εβδομαδιαίων Newsletter από τα HMC!
Σε αυτές τις παρουσιάσεις αναλύουμε πληροφορίες και λεπτομέρειες για συγκεκριμένα θέματα σχετικά με τον σιδηροδρομικό μοντελισμό με κείμενα, βίντεο και φωτογραφίες. Στο τέλος θα μπορείτε να δείτε τις σελίδες των προϊόντων για να τα αποκτήσετε κι εσείς και να ζήσετε λεπτομερέστερα την εμπειρία του τραινομοντελισμού!
 
Αυτή την εβδομάδα:
  • Schweizerische Bundesbahnen: Οι Ελβετικοί Σιδηρόδρομοι μας μαγεύουν
  • NOCH Easy-Track: Νέα εποχή στις μακέτες
 
Ελβετικοί Σιδηρόδρομοι - Οι πιο όμορφες διαδρομές στην Ευρώπη και όχι μόνο
Re 620
Re 620 των SBB με εμπορικό συρμό
Οι Ελβετικοί Σιδηρόδρομοι (Schweitzerische BundesbahnenSBB) δημιουργήθηκαν το 1902 με τη συνένωση πολλών υπάρχοντων σιδηροδρομικών εταιρειών της Ελβετίας. Το 1956 καταργήθηκε η 1η Θέση και η 2η και η 3η μετονομάστηκαν σε 1η και 2η αντίστοιχα. Το 1982 ξεκίνησε το νέο πρόγραμμα δρομολογίων «Taktfahrplan», βάσει του οποίου κάθε δρομολόγιο θα εκτελούνταν κατά κανόνα ανά 60 λεπτά. Το 2005 εξελίχθηκε το πρόγραμμα δρομολογίων, με αναβάθμιση των υποδομών και ελαχιστοποίηση του χρόνου διαδρομών μεταξύ Ζυρίχης - Βέρνης - Basel, έτσι ώστε να εκτελούνται τουλάχιστον δύο δρομολόγια την ώρα ανά κατεύθυνση σε κάθε κύρια διαδρομή και τουλάχιστον τέσσερα την ώρα στους προαστιακούς. Όπως ήταν αναμενόμενο αυτή η ανανέωση αύξησε σημαντικά την ακρίβεια των δρομολογίων και την εξυπηρέτηση των επιβατών. Αξίζει να σημειωθεί πως το 2019 οι SBB είχαν πληρότητα συρμών 28,9%.
Re 420 των SBB στο Flüelen
Re 420 των SBB στο Flüelen
Μερικά στοιχεία των SBB:
  • Μήκος Δικτύου: 3.236 km (συνολικά Ελβετίας: 5.323km)
  • Ηλεκτροκίνηση: 100% του δικτύου
  • Σιδηροδρομικοί Σταθμοί: 798
  • Μηχανές Έλξης: 847
  • Επιβατικά Βαγόνια: 2.169
  • Εμπορικά Βαγόνια: 5.038
  • Αυτοκινητάμαξες: 724
  • Υπάλληλοι: 32.535
Το 2019 οι SBB πραγματοποίησαν 19,7 δισεκατομμύρια επιβατοχιλιόμετρα!
SBB Logo
Το σήμα των Ελβετικών Σιδηροδρόμων
Το τροχαίο υλικό τών SBB αποτελείται από πολλών ειδών μηχανές έλξηςβαγόνια εμπορικά και επιβατικά και αυτοκινητάμαξες. Μαζί θα δούμε σήμερα μερικά από αυτά, ξεκινώντας από την ηλεκτρική μηχανή SBB Ae 3/6 II. Συνολικά κατασκευάστηκαν από τα εργοστάσια Schweizerische Lokomotiv- und Maschinenfabrik και Maschinenfabrik Oerlikon το 1921-1926 60 μονάδες, οι οποίες χρησιμοποιούνταν ως τη δεκαετία του 1970. Είχαν διάταξη τροχών 2'C1' (δύο μη κινητήριοι άξονες σε φορείο, τρεις κινητήριοι συζευγμένοι άξονες χωρίς φορείο, ένας μη κινητήριος άξονας σε φορείο) και Vmax = 100 km/h.
SBB Ae 3/6 II 10439 στο Ossingen
SBB Ae 3/6 II 10439 στο Ossingen
Στη συνέχεια θα δούμε την SBB Ae 8/14 η οποία, όπως καταλαβαίνετε και από την ονομασία της, είναι από τις μεγαλύτερες μηχανές της Ελβετίας. Συνολικά κατασκευάστηκαν 3 μονάδες1180111851 και 11852, το 19311933 και 1938 αντίστοιχα, από τα εργοστάσια Schweizerische Lokomotiv- und MaschinenfabrikBrown, Boveri & Cie. και Maschinenfabrik Oerlikon. Η ενδιαφέρουσα διάταξη των τροχών τους ήταν: (1A)A1A(A1)+(1A)A1A(A1), όπου κάθε «1» είναι μη κινητήριος άξονας, κάθε «Α» είναι κινητήριος άξονας και οι ομάδες σε παρενθέσεις είναι σε ξεχωριστά φορεία, με Vmax = 100 km/h (110 km/h η 11852).
SBB Ae 3/6 II 10439 στο Ossingen
SBB Ae 3/6 II 10439 στο Ossingen
Πάμε τώρα στις αυτοκινητάμαξες, όπου θα δούμε δύο εκπληκτικά παραδείγματα. Πρώτα η SBB RCe 2/4, μία αυτοκινητάμαξα γνωστή και ως «Κόκκινο Βέλος», κατασκευασμένη το 1935, σε 7 μονάδες, από 4 μεγάλα εργοστάσια της Ελβετίας. Η διάταξη τροχών ήταν Bo'2', δηλαδή είχαν δύο ανεξάρτητα κινητήριους άξονες σε φορείο στη μία πλευρά και δύο μη κινητήριους άξονες στην άλλη. Είχαν Vmax = 125 km/h και μετέφεραν 100 επιβάτες (70 καθήμενους - 3η/2η θέση και 30 όρθιους).
SBB RAe 2/4
SBB RAe 2/4
Φτάσαμε στο αστέρι! Μιλάμε φυσικά για τη δηζελοκίνητη αυτοκινητάμαξα RAm 501, που εκτελούσε δρομολόγια του Trans Europ Express. Κατασκευάστηκαν το 1957 συνολικά 5 αυτοκινητάμαξες, 2 εκ των οποίων λειτουργούσαν υπό τους SBB, ενώ οι άλλες 3 λειτουργούσαν από τους Ολλανδικούς Σιδηροδρόμους (NS). Είχαν χωρητικότητα 114 καθήμενους Α' ΘέσηςVmax = 140 km/h και έκαναν διαδρομές υψηλών ταχυτήτων και φυσικά ως TEE και υψηλών ανέσεων, μεταξύ ΕλβετίαςΓερμανίαςΓαλλίαςΛουξεμβούργουΒελγίου και Ολλανδίας. Μετά τη χρήση τους στην Ευρώπη μεταφέρθηκαν στο Οντάριο του Καναδά και λειτούργησαν ως το 1992. Μερικά οχήματα επαναπατρίστηκαν στην Ευρώπη και διατηρούνται για μουσειακή χρήση.
SBB RAm 501
SBB RAm 501
Φτάσαμε λοιπόν και στο σήμεραεποχή VI! Οι μηχανές που θα δούμε είναι οι Re 4/4Re 474Re 482193 και 245. Οι πρώτες, Re 4/4 ή αλλιώς Re 420, είναι ηλεκτρικές μηχανές κατασκευασμένες το 1964 και τα 1967-1985, συνολικά 273 μονάδες, έχουν Vmax = 140 km/h και χρησιμοποιούνται για προαστιακά και υπεραστικά δρομολόγια, αλλά και για εμπορεματικές μεταφορές. Οι Re 474 είναι από τη σειρά EuroSprinter της Siemens, επίσης ηλεκτρικές μηχανές, και λειτουργούν στην Ελβετία από το 2005, έχουν Vmax = 140 km/hελκτική δύναμη 300kN και χρησιμοποιούνται κυρίως σε εμπορευματικές μεταφορές. Οι Re 482 είναι της σειράς TRAXX της Bombardier, ηλεκτρικές μηχανές, κατασκευάστηκαν το 2002-2003, έχουν Vmax = 140 km/h και ελκτική δύναμη 300kN. Οι 193 είναι οι γνωστές σε όλους μας Vectron, οι οποίες πλέον κυριαρχούν στις εμπορευματικές μεταφορές, με τα ωραία χρώματα και σχέδιά τους. Οι Τέλος, οι 245 είναι από τη σειρά TRAXX της Bombardier, κατασκευασμένες από το 2012 και μετά, με Vmax = 160 km/h και ελκτική δύναμη 300kN, όπως και οι Re 474 χρησιμοποιούνται για εμπορευματικές μεταφορές.
Η SBB Re 4/4 II 420 209 στο Rotkreuz
Η SBB Re 4/4 II 420 209 στο Rotkreuz
Η SBB Re 474 013 στο Brig
Η SBB Re 474 013 στο Brig
Η SBB Re 482 027-0 στο Braubach
Η SBB Re 482 027-0 στο Braubach
Η SBB Vectron 193 529 στο Zeihen
Η SBB Vectron 193 529 στο Zeihen
Για τελευταίο αφήσαμε το πιο ενδιαφέρον! Η πασίγνωστη διαδρομή των Rhätische Bahn «Bernina Express» που περνάει από τα πιο ωραία και μαγευτικά τοπία στον κόσμο, ξεκίνησε να λειτουργεί το 1888, έχει μήκος 60,69km και φτάνει στο απίστευτο υψόμετρο των 2.253m, με μέγιστη κλίση 7%, τη μεγαλύτερη στην Ευρώπη σε σιδηρόδρομο απλής πρόσφυσης (χωρίς οδόντωση). Από το 2008 ανήκει στα μνημεία UNESCO. Οι φωτογραφίες λένε πολλά περισσότερα από τα λόγια, γι' αυτό θα σας αφήσουμε να τις απολαύσετε:
Bernina

        
                <div class=