NL#6: Οι καινοτομίες για μοντελιστές στα HMC!

Posted by hmcadmin 03/12/2020 0 Comment(s)
Ανακαλύψτε τις μαγικές καινοτομίες των εταιρειών. Από λεπτομέρειες στο τροχαίο υλικό, σε αληθοφανείς κινήσεις στη μακέτα, μέχρι την άκρη της φαντασίας! Μπείτε στον κόσμο της υψηλής λεπτομέρειας μαζί με τη σειρά εβδομαδιαίων Newsletter από τα HMC!
Σε αυτές τις παρουσιάσεις αναλύουμε πληροφορίες και λεπτομέρειες για συγκεκριμένα θέματα σχετικά με τον σιδηροδρομικό μοντελισμό με κείμενα, βίντεο και φωτογραφίες. Στο τέλος θα μπορείτε να δείτε τις σελίδες των προϊόντων για να τα αποκτήσετε κι εσείς και να ζήσετε λεπτομερέστερα την εμπειρία του τραινομοντελισμού!
 
Αυτή την εβδομάδα:
  • Österreichische Bundesbahnen: Οι Αυστριακοί Σιδηρόδρομοι στα καλύτερά τους
  • Τελεφερίκ BRAWA: Ανεβαίνοντας στα ψηλότερα σημεία της μακέτας μας!
 
Αυστριακοί Σιδηρόδρομοι - Το καλύτερο παράδειγμα για την Ευρώπη
ÖBB Talent
Bombardier Talent των ÖBB στ Ennstal
Οι Αυστριακοί Σιδηρόδρομοι (Österreichische BundesbahnenÖBB) δημιουργήθηκαν το 1923 ως Bundesbahn Österreich (BBÖ) με τη συνένωση πολλών υπάρχοντων σιδηροδρομικών εταιρειών της Αυστρίας. Το 1938 εντάχθηκαν στους Γερμανικούς DR και κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου έχασαν το 41% των γραμμών τους από καταστροφές. Από το 1947 ανατάχθηκαν συνολικά, αποκτώντας και το παρόν τους όνομα, ξεκίνησαν τις επισκευές και κατασκευές για νέες γραμμές και ως σήμερα έχουν καταφέρει να είναι στους καλύτερους σιδηροδρόμικους φορείς της Ευρώπης.
Αυστριακός Ταύρος (ÖBB 1116 - Siemens ES64U2) στο Semmering
Αυστριακός Ταύρος (ÖBB 1116 - Siemens ES64U2) στο Semmering
Μερικά στοιχεία των ÖBB:
  • Μήκος Δικτύου: >5.000 km
  • Ηλεκτροκίνηση: 72% του δικτύου
  • Σιδηροδρομικοί Σταθμοί: 1.128
  • Μηχανές Έλξης: 1.093
  • Επιβατικά Βαγόνια: 2.799
  • Εμπορικά Βαγόνια: 26.518
  • Λεωφορεία: 2.200
  • Υπάλληλοι: 41.904
Το 2019 οι ÖBB μετέφεραν 476,8 εκατομμύρια επιβάτες, εκ των οποίων οι 266,6 εκατομμύρια ήταν επιβάτες σε τραίνα.
Το σήμα των Αυστριακών Σιδηροδρόμων από το 1998 και έπειτα
Το σήμα των Αυστριακών Σιδηροδρόμων από το 1998 και έπειτα
Το τροχαίο υλικό τών ÖBB αποτελείται από πολλών ειδών μηχανές έλξηςβαγόνια εμπορικά και επιβατικά και αυτοκινητάμαξες. Μαζί θα δούμε σήμερα μερικά από αυτά, ξεκινώντας από την ατμομηχανή ÖBB Rh 694. Συνολικά κατασκευάστηκαν για τους Γερμανικούς Σιδηροδρόμους 1.242 μηχανές μεταξύ του 1913 και του 1924 και ονομάστηκαν αρχικά DRG BR 94.5-17. Mε την λειτουργία τους όμως στο μεγαλύτερο κομμάτι της Κεντρικής Ευρώπης πήραν διάφορα άλλα ονόματα. Στους μετέπειτα Γερμανικούς Σιδηροδρόμους ήταν η BR 94, στο Βέλγιο SNCB Type 98 και στην Πολωνία TKw2. Μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο έμειναν στην Αυστρία 43 ατμομηχανές, 14 των οποίων παρέμειναν, ενώ οι υπόλοιπες μεταφέρθηκαν στην Ουγγαρία. Οι Αυστριακές πλέον ÖBB 694 χρησιμοποιήθηκαν ως το 1966 ως μηχανές ώθησης βαριών αμαξοστοιχιών.
ÖBB 694 στη Wien Neustadt
ÖBB 694 στη Wien Neustadt
Οι ηλεκτρικές μηχανές των ÖBB που θα δούμε είναι οι Rh 1046/4061Rh 1044/1144 και  Rh 1016/1116/1216. Αρχίζοντας με τις ÖBB Rh 1046, κατασκευάστηκαν 25 το 1956 και λειτούργησαν έως το 2003. Αρχικά ονομάστηκαν Rh 4061 επειδή μέρος του οχήματος ήταν άδειο και προοριζόταν για εμπορευματικές μεταφορές, κάνοντας τη μηχανή πρακτικά αυτοκινητάμαξα (οι ÖBB ονομάζουν τις αυτοκινητάμαξες με πρώτο ψηφίο το 4). Τον Μάιο του 1976 όλες οι μηχανές μετονομάστηκαν σε Rh 1046 (το 1 σημαίνει ηλεκτρική μηχανή), αφού πλέον δεν χρησιμοποιούνταν καθόλου για μεταφορά φορτίων, παρά μόνο για έλξη συρμών.
H 4061.13 με τα αρχικά σύμβολα των ÖBB στο Krems
H 4061.13 με τα αρχικά σύμβολα των ÖBB στο Krems
Συνεχίζοντας με τις ÖBB Rh 1044/1144 βρισκόμαστε στις μηχανές που στήριξαν και στηρίζουν την Αυστρία από την κατασκευή τους (1976-1995μέχρι σήμερα. Αποδείχθηκαν οι δυνατότερες μηχανές στην κατηγορία τους και συνολικά κατασκευάστηκαν 217 (συμπεριλαμβανομένων 2 πρωτοτύπων). Χρησιμοποιούνται για έλξη επιβατικών και εμπορικών αμαξοστοιχιών σε όλη την Αυστρία και γειτονικές της χώρες για κάθε είδους δρομολόγια. Το δεύτερο μισό της δεκαετίας του 2000 όλες οι μηχανές ανακατασκευάστηκαν και μετονομάστηκαν σε Rh 1144. Οι αλλαγές τους επέτρεψαν να εκτελούν δρομολόγια με συρμούς Push-Pull (βλ. S-Bahn) και με μεγαλύτερη ασφάλεια χάρη σε LED προβολείς και μοντέρνα συστήματα ασφαλείας.
ÖBB Rh 1144 094 και 256 στο Trattenbach
ÖBB Rh 1144 094 και 256 στο Trattenbach
Φτάνουμε λοιπόν στο παρόν, με τις ÖBB Rh 1016/1116/1216, γνωστές σε όλους μας ως Taurus (Ταύρος). Κατασκευασμένες ξεκινώντας από το 1997 από τη Siemens στη βάση EuroSprinter (μητρική της ελληνικής HellasSprinter) με μοντέλο ES64U, δηλαδή με ισχύ 6.400kW και σύστημα ηλεκτροκίνησης τα 15kV~16,7Hz (Rh 1016). Μετέπειτα κατασκευάστηκαν μηχανές για 2 (Rh 1116) και για 4 (Rh 1216) συστήματα ηλεκτροκίνησης, υποστηρίζοντας τη διαλειτουργικότητα στην Ευρώπη. Συνολικά οι ÖBB αγόρασαν 382 Ταύρους και τους χρησιμοποιούν σε εμπορικά και επιβατικά δρομολόγια, με το πιο χαρακτηριστικό να είναι το Railjet, μία από τις πιο καλές σιδηροδρομικές υπηρεσίες στην Ευρώπη. Είναι αξιοσημείωτο το γεγονός ότι η ÖBB 1216 025 κατάφερε στις 2 Σεπτεμβρίου 2006 να κερδίσει το ρεκόρ ταχύτητας για ηλεκτροκίνητη μηχανή, φτάνοντας στα 357 km/h!
Η ÖBB 1016 033 με εμπορικό συρμό στο Unter Oberndorf
Η ÖBB 1016 033 με εμπορικό συρμό στο Unter Oberndorf
Η κατοχύρωση του παγκόσμιου ρεκόρ στα 357 km/h με Ταύρο των ÖBB
Πάμε τώρα στις Diesel μηχανές Rh 2016Rh 2043 και Rh 2062. Η Rh 2016 «Ηρακλής» κατασκευάστηκε από τη Siemens από το 2001 μέχρι το 2011 και οι ÖBB αγόρασαν 100 μονάδες. Χρησιμοποιείται σε εμπορικές και επιβατικές μεταφορές, έχει ηλεκτρική μετάδοση κίνησης και Vmax = 140 km/h. Η Rh 2043 κατασκευής 1964-1977 ήταν ο προκάτοχος του Ηρακλή. Εκτελούσε δρομολόγια μεταφοράς εμπορευμάτων και επιβατών, είχε Vmax = 100/110 km/h (πρώτη γενιά/δεύτερη και τρίτη γενιά) και από τις αρχές του 2020 ξεκίνησε σταδιακά η απόσυρσή της. Τέλος η Rh 2062 είναι μηχανή ελιγμών, τύπου DH 400 B32, με Vmax = 60 km/h η οποία κατασκευάστηκε το 1958-1966, συνολικά 65 μονάδες, και λειτούργησε έως το 2003. Για περισσότερες πληροφορίες πατήστε εδώ.
ÖBB 2016 Meidling im Tal
ÖBB 2043 015-3 Teufelsmauer
ÖBB 2062
Για τελευταίο αφήσαμε το καλύτερο! Την αυτοκινητάμαξα ÖBB Rh 5042, κατασκευής 1935-1936 από την Simmering-Graz-Pauker AG (SGP), που κατασκευάστηκαν συνολικά 14 μονάδες. Είχαν Vmax = 110 km/h με ηλεκτρική μετάδοση κίνησης, μπορούσαν να μεταφέρουν 78 επιβάτες και αρχικά είχαν θέρμανση με ατμολέβητα. Κατά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο μερικές καταστράφηκαν και 2 έμειναν στην (τότε) Τσεχοσλοβακία. Το 1963 η 5042.07 συνδιάστηκε με την 5043.01 και δημιουργήθηκε η 5042.15 για ενίσχυση του στόλου, αφού και οι δύο λειτουργούσαν μόνο εν μέρει. Λειτούργησαν έως το 1989.
Η ÖBB 5042.14 στο Knittelfeld το 2018
Η ÖBB 5042.14 στο Knittelfeld το 2018