NL#5: Οι καινοτομίες για μοντελιστές στα HMC!

Posted by hmcadmin 24/11/2020 0 Comment(s)
NL#5: Οι καινοτομίες για μοντελιστές στα HMC!
Ανακαλύψτε τις μαγικές καινοτομίες των εταιρειών. Από λεπτομέρειες στο τροχαίο υλικό, σε αληθοφανείς κινήσεις στη μακέτα, μέχρι την άκρη της φαντασίας! Μπείτε στον κόσμο της υψηλής λεπτομέρειας μαζί με τη σειρά εβδομαδιαίων Newsletter από τα HMC!
Σε αυτές τις παρουσιάσεις αναλύουμε πληροφορίες και λεπτομέρειες για συγκεκριμένα θέματα σχετικά με τον σιδηροδρομικό μοντελισμό με κείμενα, βίντεο και φωτογραφίες. Στο τέλος θα μπορείτε να δείτε τις σελίδες των προϊόντων για να τα αποκτήσετε κι εσείς και να ζήσετε λεπτομερέστερα την εμπειρία του τραινομοντελισμού!
 
Αυτή την εβδομάδα:
  • Rail Cargo Logistics Goldair: Οι Αυστριακοί Σιδηρόδρομοι στην Ελλάδα
  • Gras-Master 3.0: Το γρασίδι στα καλύτερά του
 
Rail Cargo Logistics Goldair - Νέα εμφάνιση
RCL Goldair HellasSprinter 120 0 & ADtranz (Bombardier) 220 032
RCL Goldair HellasSprinter 120 0 & ADtranz (Bombardier) 220 032
Ώρα να ασχοληθούμε με την Ελλάδα! Την 24η Ιουλίου 2018 έγινε το πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο με δύο μηχανές που ήδη γνωρίζαμε, αλλά ήταν αγνώριστες. Μιλάμε φυσικά για την HellasSprinter 120 007 και την ADtranz (Bombardier) 220 032 οι οποίες, αφού ενοικιάσθηκαν στην Rail Cargo Logistics Goldair (RCLG), θυγατρική των Αυστριακών Σιδηροδρόμων (ÖBB), «ντύθηκαν» στα κόκκινα και ξεκίνησαν δυναμικά τα δρομολόγιά τους. Οι μηχανές τράβηξαν την προσοχή από όλη την Ευρώπη, αφού είχαμε πάνω από δεκαετία να δούμε διαφορετική εμφάνιση σε τροχαίο υλικό στην Ελλάδα.
Η HellasSprinter 120 020 στη γέφυρα του Ρέντη, 26.02.2018
Η HellasSprinter 120 020 στη γέφυρα του Ρέντη, 26.02.2018
Οι HellasSprinter Σειράς 120 είναι κατασκευασμένες το 1997 και το 2004-2005 από τη Γερμανική Siemens για τον ΟΣΕ, βάσει του πετυχημένου προτύπου EuroSprinter 1ης γενιάς (προκάτοχος των γνωστών Ταύρων «Tarus»). Οι 30 ηλεκτρικές μηχανές αυτές πλέον χρησιμοποιούνται για την έλξη επιβατικών και εμπορικών αμαξοστοιχιών σε όλη την Ελλάδα. Η μεγάλη τους δύναμη επιτρέπει μεγάλαβαριά και ασφαλή εμπορικά τραίνα να διασχίζουν την Ελλάδα, αλλά και γρήγορα επιβατικά δρομολόγια να κάνουν το ταξίδι Θεσσαλονίκη - Αθήνα σε λιγότερο από 4 ώρες, χωρίς καν να ξεπεράσουν τα 160 km/h και να φτάσουν στο όριό τους!
Ο αρχικός χρωματισμός των HellasSprinter
Ο χρωματισμός των HellasSprinter 120 του ΟΣΕ
Τεχνικά Χαρακτηριστικά Σειράς 120:
  • Σύστημα ηλεκτροδότησης (1)25kV~50Hz
  • Pmax5.000 kW
  • Vmax= 200 km/h
  • Ελκτική δύναμη: 300 kN
  • Διάταξη τροχών: Bo'Bo' (δύο φορεία με δύο ανεξάρτητους κινητήριους άξονες έκαστο)
  • Βάρος: 80 t
  • Μήκος: 19.580 mm
(1) ~ Εναλλασσόμενο
H ADtranz 220 015 περνάει από τον Σταθμό του Μπράλου, 14.11.2009
H ADtranz 220 015 περνάει από τον Σταθμό του Μπράλου, 14.11.2009
Οι ADtranz (Bombardier) Σειράς 220 είναι κατασκευασμένες το 1997-1998 και 2003-2004 από τη Γερμανική ADtranz (μετέπειτα  αγοράστηκε από την Bombardier) για τον ΟΣΕ, βάσει του προτύπου DE2000. Οι 36 πετρελαιοκίνητες μηχανές αυτές χρησιμοποιούνταν για την έλξη επιβατικών και εμπορικών αμαξοστοιχιών σε όλη την Ελλάδα. Πλέον χρησιμοποιούνται κυρίως για εμπορικά δρομολόγια καθώς το μεγαλύτερο μέρος των γραμμών έχουν ηλεκτροδοτηθεί, οπότε χρησιμοποιούνται ηλεκτράμαξες. Η Σειρά 220 είναι κατασκευασμένη έτσι ώστε να μπορεί να μετατραπεί σε ηλεκτράμαξα, η ηλικία της όμως και η κατάσταση των ελληνικών σιδηροδρόμων δεν φαίνεται να επιτρέπουν κάτι τέτοιο.
Ο αρχικός χρωματισμός των ADtranz
Ο χρωματισμός των ADtranz 220 του ΟΣΕ
Τεχνικά Χαρακτηριστικά Σειράς 220:
  • Κινητήρας: 2x MTU 12V 396TC13
  • Μετάδοση κίνησης: Ηλεκτρική (AC)
  • Pmax2.100 kW
  • Vmax= 160 km/h
  • Ελκτική δύναμη: 260 kN
  • Διάταξη τροχών: Bo'Bo' (δύο φορεία με δύο ανεξάρτητους κινητήριους άξονες έκαστο)
  • Βάρος: 80 t
  • Μήκος: 19.400 mm
  • Ύψος: 4.260 mm
  • Πλάτος: 2.950 mm
RCL Goldair HellasSprinter 120 0 & ADtranz (Bombardier) 220 032
RCL Goldair HellasSprinter 120 0 & ADtranz (Bombardier) 220 032
Είναι λογικό που η RCLG διάλεξε αυτές τις δύο μηχανές για να ξεκινήσει λειτουργία στην Ελλάδα, αφού είναι οι δύο πιο μοντέρνες και δυνατές μηχανές που διαθέτει ο ΟΣΕ. Γιατί όμως μία πετρελαιοκίνητη και μία ηλεκτρική; Επειδή πολλά σημεία του δικτύου που είναι σημαντικά για τις εμπορευματικές μεταφορές δεν είναι ακόμα ηλεκτροδοτημένα, κρίνοντας απαραίτητη τη χρήση πετρελαιοκίνητων μηχανών.
Πρώτη δοκιμή των HellasSprinter & ADtranz (Bombardier) της RCLG στις 24.07.2018
 
Πάμε όμως στα μοντέλα: Αποκλειστικά τα HMC μετέτρεψαν τα λεπτομερέστατα μοντέλα της Mehano και της AlphaTrains των δύο μηχανών, ώστε να είναι ακριβή αντίγραφα των πραγματικών μηχανών της RCLG. Μπορείτε στις παρακάτω φωτογραφίες να δείτε το εκπληκτικό αποτέλεσμα:
RCLG HellasSprinter 120 007
RCLG ADtranz 220 032
HMC

HMC

HMC

 

HMC
HMC
HMC
 
Gras-Master 3.0 - Αναβάθμιση στο γρασίδι
Gras-Master 3.0 Profi
Πάμε πίσω στις μακέτες μας τώρα. Ένα πολύ σημαντικό κομμάτι του τοπίου είναι το έδαφος, είτε αυτό καλύπτεται από αστικό τοπίο, είτε από φυσικό. Σε κάθε περίπτωση, το γρασίδι δεν μπορεί να λείψει, γι' αυτό χρησιμοποιούμε πολλές τεχνικές ώστε να το κάνουμε όσο πιο αληθοφανές γίνεται. Το Gras-Master 3.0 και το Gras-Master 3.0 PROFI κάνουν αυτή τη δουλειά εύκολη και μας δίνουν τα καλύτερα δινατά αποτελέσματα. Χρησιμοποιώντας στατικό ηλεκτρισμό, τα κομμάτια γρασιδιού που απομακρύνονται από το Gras-Master «κάθονται» στο έδαφος όρ&theta