BR08 1001

Posted by kosser 28/09/2018 0 Comment(s)

Μια ακόμη ατμομηχανή έκπληξη που δεν έχει παραχθεί ποτέ στο παρελθόν από την märklin έρχεται να ταράξει τα νερά.  Η γαλλίδα μηχανή 241 Α 21 η αποκαλούμενη και ... ατμομηχανή χωρίς πατρίδα!

Το HMC προτείνει...
View this email in your browser

Γαλλίδα χωρίς πατρίδα


Aπό SNCF 241 A21 σε BR08 1001

 

Στο τέλος του 2ου Π.Π. οι Γερμανικοί Σιδηρόδρομοι (GDR) της Ανατολικής Γερμανίας ανακάλυψαν ότι έχουν μια ξένη ατμομηχανή Γαλλικής προέλευσης με τον αριθμό SNCF 241 A 21.  Ως εξέλιξη των Ανατολικών Γαλλικών Σιδηροδρόμων (EST), κατασκευάστηκαν τουλάχιστον 40 τεμάχια μεταξύ 1931 και 1932 με τέσσερις κυλίνδρους.  Εξαιτίας του πολύ υψηλού κόστους συντήρησης οι σιδηρόδρομοι της Ανατολικής Γερμανίας έκαναν πολύ λίγη προσπάθεια για να εντάξουν στο στόλο τους μια γαλλική ατμομηχανή.  Ωστόσο ένας σιδηροδρομικός σύνδεσμος με επικεφαλής τους Hans Wendler και Max Baumberg - τον μετέπειτα Διευθυντή του Πειραματικού Ινστιτούτου Οχημάτων στο Halle κατόρθωσαν να αποκτήσουν αυτή την ατμομηχανή express εξαιτίας του μοναδικού σχεδιασμού της.  Με θάλαμο καύσεως που είχε όγκο 12,25 κ.μ. και μήκος 2,25 μέτρα η μηχανή αυτή ήταν ιδανική για να μετασκευαστεί ώστε να μπορεί να τροφοδοτείται με λειοτριβιμένο άνθρακα(καρβουνόσκονη), καθότι το μεγάλο μήκος του θαλάμου καύσεως επέτρεπε στα μόρια της καρβουνόσκονης να εκτίθενται για περισσότερο χρόνο στις υψηλές θερμοκρασίες καύσεως.  Ο αριθμός 241 Α 21 παραδόθηκε στις 17 Σεπτεμβρίου του 1951, στην εγκατάσταση συντήρησης "7η Οκτώβρη" στο Zwickau της Αν.Γερμανίας και εκεί εφοδιάστηκε με σύστημα τροφοδοσίας Wendler σε συνδυασμό με τη μείωση της πίεσης στο λέβητα από τα 20 στα 16 kp/cm² / 284.46 στα 227.57 PSI. Η νέα αυτή τροφοδοσία απαιτούσε- μεταξύ άλλων- την αφαίρεση του δοχείου συλλογής τέφρας όπως επίσης και την εγκατάσταση ενός δεύτερου αεροσυμπιεστή και μιας πρόσθετης αεροδεξαμενής για πνευματική απομάκρυνση της σκόνης.  Επιπλέον η μηχανή προσαρμόστηκε στις προδιαγραφές κίνησης και λειτουργίας της Ανατολικής Γερμανίας. Αυτό περιελάμβανε τη μετακίνηση της καμπίνας του μηχανοδηγού από την αριστερή στη δεξιά πλευρά της μηχανής καθώς και τον εξοπλισμό της μηχανής με τυπικές γερμανικές μηχανολογικές διατάξεις και εξαρτήματα.  Συζεύχθηκε με ένα τύπου 2'2'T34 εφοδιοφόρο (tender) που μετατράπηκε σε έναν τριπλό εφοδιοφόρο καρβουνόσκονης τύπου 2'2'T28.  Η μηχανή τώρα πήρε την αρίθμηση 08 1001 και μεταφέρθηκε στο αμαξοστάσιο συντήρησης του Βερολίνου όπου και οι εργασίες συντήρησης ολοκληρώθηκαν τον Ιούλιο του 1952.  Εκεί ήταν προγραμματισμένο να τεθεί επικεφαλής της υπερταχείας D13/14 προς και από το Stralsund με την έναρξη του χειμερινού προγράμματος δρομολογίων στις 5 Οκτωβρίου 1952.  Η αναφορά του υπευθύνου εργοδηγού συντήρησης Specht στο αμαξοστάσιο του Ανατολικού Βερολίνου αποκάλυψε τα κατωτέρω:

"Στις 8 Οκτωβρίου η μηχανή αφίχθη νωρίς από τη Λειψία και τέθηκε επικεφαλής της υπερταχείας D13 προς Stralsund χωρίς συντήρηση.  Παρά την πολύ φτωχή - ποιοτικά- καρβουνόσκονη η παραγωγή ατμού ήταν πολύ καλή.  Τόσο το ταξίδι προορισμού, όσο και αυτό της επιστροφής ολοκληρώθηκε χωρίς κανένα πρόβλημα. "

Ακόμη ένα ταξίδι στις 10 Οκτωβρίου δεν έδωσε αφορμή στον εργοδηγό Specht να παραπονεθεί και απεναντίας σημείωνε "Άριστη παραγωγή ατμού.  Οι δεξαμενές 2+3 ήταν ακόμη περίπου κατά 80 εκ. γεμάτες κατά την άφιξη στο Stralsund."

Τελικά η μηχανή 08 1001 παραδόθηκε - εν είδει χριστουγεννιάτικου δώρου - στις 24 Δεκεμβρίου 1953 στο μηχανοστάσιο Δρέσδης για να πραγματοποιεί προγραμματισμένα δρομολόγια.  Λόγω του υψηλού κόστους συντήρησης και της δυσκολίας στην εξεύρεση ανταλλακτικών η μηχανή από τον Ιούνιο του 1955 παροπλίστηκε.  

märklin κατασκευάζει αυτό το μοντέλο για πρώτη φορά σε κλίμακα Η0 με κωδικό 39242 σε μια άκρως συλλεκτική έκδοση που αναμένεται να εξαντληθεί σε λίγο μόλις χρόνο, όπως ακριβώς και με την περυσινή ατμομηχανή 39241 (Α241).  Η ατμομηχανή έχει σαν πρωτότυπό της την BR08 1001 όπως ακριβώς κυκλοφορούσε στα μέσα της δεκαετίας του 1950.  Το μοντέλο διαθέτει mfx+ ψηφιακό decoder και εκτεταμένες λειτουργίες ήχου και φώτων.  Το μοτέρ της είναι υψηλής απόδοσης  και βρίσκεται στον λέβητα.  Κίνηση σε τέσσερις άξονες.  Τόσο η ατμομηχανή όσο και το tender (εφοδιοφόρος) είναι κατασκευασμένα από χυτό μέταλλο.  Η μηχανή φέρει από το εργοστάσιο γεννήτρια καπνού 72270.  Τα φώτα εμπρός πίσω αλλάζουν με την αλλαγή κατεύθυνσης.  Επίσης υπάρχουν φώτα LED που φωτίζουν την καμπίνα του μηχανοδηγού καθώς και τους τροχούς.  Η μηχανή απαιτεί τουλάχιστον ακτίνα στροφής R2 = 437,5 mm. 

One-time series 2018


Έως τις 15 Οκτωβρίου μπορείτε να παραγγείλετε αυτήν την μοναδική ατμομηχανή με έκπτωση 20% στην κανονική τιμή HMC χωρίς υποχρέωση προκαταβολής. 

H BR08 1001 στη μορφή που μετασκευάστηκε τη δεκαετία του 1950 στο μηχανοστάσιο Δρέσδης εκτελούσε προγραμματισμένα δρομολόγια υπεραχείας προς και από την πανέμορφη χανσεατική πόλη του Stralsund.  

Prototype: Class 08 heavy express steam locomotive with a powdered coal tender based on the type 2´2´T34. Version as an experimental locomotive with powdered coal firing for the GDR German State Railroad (DR/DDR). Locomotive road number 08 1001. The locomotive looks as it did in the Mid-Fifties.

Model: The locomotive has an mfx+ (Trix version has an mfx/DCC) digital decoder and extensive light and sound functions. It also has controlled high-efficiency propulsion with a flywheel, mounted in the boiler. 4 axles powered. Traction tires. The locomotive and tender are constructed mostly of metal. The model has a factory-installed 72270 smoke unit. The dual headlights on the locomotive and tender change over with the direction of travel. They and the built-in smoke unit will work in conventional operation and can be controlled digitally. There is also cab lighting and running gear lights that can be controlled digitally. Maintenance-free warm white LEDs are used for lighting. There is an adjustable coupling with a guide mechanism between the locomotive and tender. The rear of the tender has a close coupler in an NEM pocket with a guide mechanism. The minimum radius for operation is 437.5 mm. Brake hoses, heating lines, and imitation prototype couplers are included. Length over the buffers 29.4 cm.

One-time series 2018
Παράδοση: 4Q/2018

 
Τιμή HMC 699,95€

για προπαραγγελία μέχρι 15/10

-20% μόνο

 559,95€

 
Η BR08 1001 αποτέλεσε σταθμό στην ανάπτυξη τεχνολογίας βελτίωσης της καύσεως των στερεών καυσίμων των ατμομηχανών γιατί με το σύστημα τεσσάρων κυλίνδρων που διέθετε μπόρεσε να προσαρμοστεί άριστα στην τροφοδοσία λεπτά αλεσμένου κάρβουνου και κατά συνέπεια στην επίτευξη υπηρεσιακών ταχυτήτων 110 km/h. 
ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΞΕΦΥΛΙΣΣΕΤΕ ΤΟ PROSPECTUS ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΜΗΧΑΝΗΣ MÄRKLIN 39242