Skoda locomotives!

Posted by kosser 08/02/2018 0 Comment(s)

Για πρώτη φορά η Märklin/Trix κατασκευάζει αυτή τη χρονιά τις καινοτόμες ηλεκτρομηχανές κλάσης 109Ε της Skoda (σχεδιασμός Porsche).  Οι μηχανές φέρουν το όνομα του θρύλου των δρόμων ημιαντοχής Emil Zatopek.

Το HMC προτείνει...
HMC recommends ...
View this email in your browser

Μηχανές SKODA αποκλειστικά από την Märklin 

Για πρώτη φορά η Skoda σε τρενομοντελιστικό διόραμα
Οι παλαιότεροι θυμούνται σίγουρα τον θρύλο των δρόμων ημιαντοχής Emil Zatopek(1922-2000). O Tσεχοσλοβάκος δρομέας ανακηρύχθηκε το 2013 ο κορυφαίος δρομέας όλων των εποχών.  Στην Ολυμπιάδα του Ελσίνκι το 1952 κατόρθωσε να κερδίσει τρία χρυσά μετάλλια στα 5 km10 km και στον Μαραθώνιο, ένα ρεκόρ που κανένας άλλος αθλητής έκτοτε δεν κατάφερε να υπερκεράσει.
Ο Emil Zatopek έλαβε το προσωνύμιο "Η τσέχικη ατμομηχανή" και με αυτό έγινε γνωστός σε όλον τον κόσμο.  Η εταιρεία Skoda, εκτός από την προφανή ομοιότητα του μικρού ονόματος του ιδρυτή της Emil Skoda με την τσέχικη ατμομηχανή ονόματι Emil Zatopek, έχει και άλλη μια μοναδική ομοιότητα με τον κόσμο των τρένων...  Ιδρύθηκε το 1859, το ίδιο έτος που ιδρύθηκε και η εταιρεία Märklin.  Δεν είναι τυχαίο λοιπόν που σχεδόν 160 χρόνια μετά οι δρόμοι των δύο εταιρειών συναντώνται και αυτός είναι λόγος για να χαίρονται όλοι οι τρενομοντελιστές.  
Μärklin εξασφάλισε τα αποκλειστικά δικαιώματα αναπαραγωγής των μοντέλων μηχανών της Skoda σε κλίμακα.  Έτσι για το 2018 έχουν προαναγγελθεί δύο άκρως ενδιαφέρουσες νέες εμφανίσεις οι μηχανές με κωδικούς 36202 και 36203.  Αφορούν τις ηλεκτρομηχανές 109 Ε που σήμερα κυκλοφορούν τόσο στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Γερμανίας όσο και στην Τσεχία και Σλοβακία επιτελώντας κυρίως επιβατικό έργο αλλά και εμπορευματικό. Ο σχεδιασμός των σύγχρονων αυτών ηλεκτρομηχανών έχει γίνει από την Porsche και σε αυτό το γεγονός οφείλουν την άκρως αεροδυναμική τους εμφάνιση που παραπέμπει σε Porsche!  Συν τοις άλλοις, στο σχεδιασμό τους έχουν ληφθεί υπόψη όλες οι σύγχρονες απαιτήσεις ασφαλείας για περίπτωση ατυχήματος ώστε οι παραμορφώσεις στα άκρα της μηχανής (στις καμπίνες των μηχανοδηγών) να είναι οι ελάχιστες δυνατές για να προστατεύεται αποτελεσματικά η ζωή των μηχανοδηγών.  Τέλος ο σχεδιασμός τους έχει γίνει με τρόπο ώστε σε περίπτωση εκτροχιασμού τους να προκαλείται η μικρότερη δυνατή ζημία στα παράπλευρα δίκτυα (κυρίως στο δίκτυο εναέριου) για να μπορούν να αποκαθίστανται γρήγορα οι όποιες ζημίες.  Οι μηχανές αυτές δεν έχουν κατασκευστεί ποτέ άλλοτε στο παρελθόν υπό κλίμακα και η Märklin πρωτοπορεί με κατασκευή, ως συνηθίζει, από χυτό μέταλλο και μια σειρά από λειτουργίες που ανταποκρίνονται στο σύγχρονο status quo των μοντέλων τρένων.  Οι μηχανές θα παραχθούν το 4ο τρίμηνο του 2018 σε Μοναδικές Εκδόσεις (One Time Series) και για το λόγο αυτό συνιστάται η προπαραγγελία τους.

 
In June of 2013, the DB AG took a risk and placed an order for the first time for six electric locomotives with the Czech locomotive builder Škoda, which is steeped in tradition. The order included six units of the type 109 E as the class 102 for the Munich-Nürnberg Express (MNE) with six six-part bi-level shuttle train sets. On July 24, 2008, Škoda presented its first three-phase locomotive with the factory designation of 109 E, the class 380, to the public. Preceding this was an order in 2003 from the Czech State Railways (ČD) for 20 units with the following stipulations: supplement/replacement of the classes 371/372 in cross-border service, in addition, use under 3 kilovolts DC, permission to be operated in neighboring countries, and a maximum speed of at last 200 km/h / 125 mph. The reason for the long development period was the introduction of the EN 15227 Crash Norm, which mandated a reworking of the locomotive body design. Porsche Design contributed various designs for this, on which the current look is based. The locomotive body with its ribbed side walls sits on the welded, reinforced frame, whereby the cabs represent separate modules taking into account the newest crash-safety requirements. In the event of a collision, the use of special buffers and deformation elements protects the ends of the locomotive as does the deformation zone and the new design for the rail clearance devices. The three removable roof hoods consist of welded aluminum shapes to save weight. The two three-phase asynchronous motors per truck are controlled by means of two water-cooled IGBT rectifiers, each with four four-quadrant choppers and a braking unit. The traction motors switched in double star each have their own traction inverters for their individual wheel set control. After extensive testing of the two prototypes, the regular production locomotives, road numbers 380 003-020, were placed into service from 2009 to 2011. On June 27, 2013, the class 380 was given the name of the long-distance runner Emil Zátopek (1922–2000) in his honor. His nickname was "The Czech Locomotive". In contrast to the Czech units, DB locomotives, road numbers 102 001-006, are only configured for 15 kilovolts / 16.7 hertz. Other equipment features conforming to DB usage are the DSA single-arm pantographs with three-point mounting as well as the use of ZDS/ZWS, PZB, ETCS Level 1, and a fully automatic brake testing system.
 
Märklin 36202
Trix 22195

German Railroad, Inc. (DB AG) class 102 electric locomotive (Škoda Type 109 E) in the "Traffic Red" paint scheme. 
with mfx/DCC decoder, constructed of metal!, full sounds, lights, traction on 4 axles 
One Time Series

HMC Price 307,99€
For preorders exclusively through www.marklin.gr until 20/2 
-15% at only 260€
Märklin 36203

Czech State Railroad (ČD) class 380 electric locomotive (Škoda Type 109 E). The locomotive looks as it did in 2017.
with mfx decoder, constructed of metal!, full sounds, lights, traction on 4 axles 
One Time Series

HMC Price 307,99€
For preorders exclusively through www.marklin.gr until 20/2 
-15% at only 260€

Trix 22284
Analogue with a 21 Digital Socket Ready for Digitalisation

HMC Price 219,99€
For preorders exclusively through www.marklin.gr until 20/2 
-15% at only 187€
Δείτε παρακάτω μερικές ενδιαφέρουσες αρχειακές φωτογραφίες από τις κατασκευές της Skoda στη διάρκεια των ετών...
Οι πολεμικές ατομηχανές BR50 στη διάρκεια του 2ου Π.Π. κατασκευάζονταν και από τα εργοστάσια της Skoda.
Οι πρωτιές της Skoda:  Πρώτη ατμομηχανή και η πρώτη ηλεκτρομηχανή της δεκαετίας του 1920 και κάτω δεξιά η πρώτη μηχανή με τουρμπίνες (πρωτότυπο μοντέλο του 1959) 
Mερικές από τις πιο σύγχρονες κατασκευές της Skoda για βαριά χρήση...
Ο ιδρυτής της Skoda Emil Skoda και η οικογένειά του τη δεκαετία του 1890
GSA HELLENIC MODELLING CENTER P.C. 
HELLENIC MÄRKLIN CLUB

120 Iraklitou Str.-15238 Halandri- Hellas
Tel: +302110121992  Fax: +302110121993
Email: info@marklin.gr  URL: www.marklin.gr
Facebook: www.facebook.com/HMCHellenicMaerklinClub
TV Channel on YouTube:  GSA HMC